Knoppen

Knoppen worden door de hele website gebruikt en sporen een bezoeker aan om onmiddellijk een bepaalde handeling uit te voeren. Het is vrij letterlijk een oproep tot actie. Daarom wordt een knop ook weleens een CTA genoemd, call to action. De 'actie' die je de gebruiker wil laten doen kan van alles zijn. 

Hoe gebruik ik het component

Bij het toevoegen van een knop kun je kiezen welke actie de knop moet uitvoeren en hoe het getoond wordt:

  1. Je kunt linken naar een interne pagina, een externe bron, download van een bestand of een map, een e-mailadres, een telefoonnummer of Whatsapp toe te voegen. 
  2. Je kunt zelf een icoon kiezen
  3. Geef tekstueel duidelijk aan waar de knop voor dient. Gebruik hiervoor altijd een zin die de actie weergeeft, bijvoorbeeld 'Maak een afspraak'. 
  4. Stel een afwijkende kleur in voor je knop.
  5. Een extra toevoeging die bij elke knop toegevoegd kan worden is een authenticatie provider. De keuze kan gemaakt worden voor DigiD, E-herkenning en eIDAS. Het logo van de providers wordt hiermee links voor de knop geplaatst. 
Maak een afspraak
Maak een afspraak
Maak een afspraak
Maak een afspraak
Inloggen met DigiD Maak een afspraak Inloggen met eHerkenning Niveau 1 Maak een afspraak
Maak een afspraak Maak een afspraak Maak een afspraak Maak een afspraak
Alarm:

Wij werken aan ons afsprakensysteem. Daardoor kunt u geen afspraak maken. Excuses voor het ongemak. Probeer het later nog eens.

Maak een afspraak